Uitslag na de Karperkoppelwedstrijden

Dinsdag, 19 september 2017

Nat en koel weekend voor de afsluitende Karperkoppelwedstrijd 2017 aan de Rosmalense plas. Met als winnaars Tom en Jork. Gefeliciteerd!

Verslag karper koppelwedstrijd september 2017

Regen, regen en nog eens regen, dat is wat de maand september tot op heden vooral in petto had, ik ben absoluut niet te houden bij een zuidwester storm, maar het vele extra water staat meestal niet garant voor goede vangsten aan de Rosmalense Plas. Wat zou dit 2de weekend de deelnemers gaan brengen...

Het was vooraf al duidelijk dat vanwege verschillende redenen niet alle koppels aanwezig of compleet konden zijn, jammer maar dat is soms niet anders. Kijkend naar de sponsor foto lijkt het alsof er echt maar een handje vol mensen aanwezig was, maar schijn bedriegt; door het stormachtige weer tijdens de loting op woensdag hebben we er voor gekozen om tijdens een droog moment ene "groepsfoto" te maken, even later waren de overige deelnemers ook van de partij ;-)

Via deze weg willen wij ook onze sponsoren hartelijk bedanken voor het mede mogelijk maken van de 4de editie van de karper koppelwedstrijd:

Glaudemans Hengelsport

Hengelsport Vught

De dagen voorafgaand aan de wedstrijd werd de plas weer aardig gedempt door de kilo's bollen die de stekken vast opwarmden. Eindelijk was het dan vrijdag en klaarde de lucht lekker op, met een mooi briesje en waterig zonnetje was het heerlijk aan de waterkant en de verwachtingen toch ineens hoog gespannen.

Het duurde dan ook slechts een uur of 2 voordat er bericht over de eerste vangst op de app binnen kwam. Iedereen die Ricky een beetje kent neemt zijn berichten doorgaans niet serieus, maar dit keer had hij toch echt de eer om de top spiegel van de plas te vangen. Een prachtige vis die op menig verlanglijstje staat, strak in zijn vel en op een nieuw top gewicht van 20 kg. Nogmaals gefeliciteerd Ricky!

Het duurde nog tot diep in de nacht voordat de volgende vis geland werd, nu was het de beurt aan Tom om een goed groeiende uitzet spiegel te vangen. In nog geen 2 jaar was deze zo'n 6 kg gegroeid. Ook Huub en vervolgens Daan wisten vroeg in de ochtend hun eerste vis van de sessie te vangen. Wim en Coen verspeelde helaas beide een vis, door lijnbreuk en wat vervelende rietstengels...

De winnende stek van afgelopen jaar bleef tegen verwachting in nog meer vis opleveren, Tom wist daar nog 2 schubs en wederom een prachtige uitzetspiegel te vangen. Doordat de overige teams zo sportief waren om verder alleen nog vis te verspelen zorgde dit ervoor dat de titel voor 2017 naar Tom en Jork gaat. Beiden hebben nu ieder 2 titels op zak, dat kan toch geen toeval meer zijn :-)

Iedereen bedankt voor de gezelligheid en tot ziens op de prijsuitreiking! Hier zijn overigens alle leden van De Vrolijke Vissers voor uitgenodigd, houdt de website in de gaten voor meer info.

Ps. Een wedstrijd aan de Blues kan natuurlijk niet zonder anekdote over Casper ;-) Dit keer had Casper besloten de andere "recreanten" aan de plas te verleiden. Op 1 van de foto's toont hij zijn sexy melkflessen in een modieus afgeknipt waadpak. Respect Casper, ik zou het niet aandurven!

Groeten Jork en Daan