Wederom wangedrag na het vissen

Zaterdag, 28 april 2018

Ondanks eerdere berichten is het kwartje bij sommige "vissers" helaas nog niet gevallen.... Bericht van de voorzitter over afval aan onze wateren.

Er zijn simpelweg geen woorden meer voor het asociale gedrag van dit kleine groepje hersenloze!

Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat dit de manier is waarop je ouders je hebben opgevoed. Los van het feit dat er genoeg prullenbakken staan, je dumpt je afval niet in zakken bij een prullenbak maar neemt het mee naar huis. Een vuilniszak wordt nl. binnen mum van tijd door ratten en vogels uit elkaar getrokken. Maar was het maar zo mooi dat alles bij een prullenbak wordt achter gelaten, het afval wat je op de foto's ziet is door mensen die het wel snappen verzameld.

Het is toch te gek voor woorden dat ik met mijn 8 jarig zoontje de meest ranzige zooi aan het opruimen ben!

Tevens is het niet toegestaan om een kampvuur te maken. Tijdens de controles de komende periode zal er extra op gelet worden of je een vuilniszak bij hebt en zal je gevraagd worden deze te tonen

Staat jou vuilniszak vervolgens bij een prullenbak i.p.v. erin dan kunnen we deze snel genoeg herleiden a.d.h.v. de uitgevoerde controle. We zullen dan ook contact opnemen en je verzoeken alsnog je rotzooi op te halen, doe je dit niet dan zal er een aangifte bij de politie volgen wegens het dumpen van afval.

Het mag duidelijk zijn, dit gedrag kan echt niet. Als het mogelijk is om al je spullen en versnaperingen mee te nemen naar de waterkant dan kun je dit ook weer mee naar huis nemen. Als we willen blijven van genieten van de natuur en het vissen op onze wateren mag je natuurlijk ook altijd een ander aanspreken. Laat gesprekken hierover niet escaleren maar neem bij wangedrag a.u.b. telefonisch contact op met het bestuur.

Een betere wereld begint bij jezelf ;-)
 Jork Kuin Voorzitter De Vrolijke Vissers