Karperkoppel 1e wedstrijd

Verslag karper koppelwedstrijd 2018 deel 1

In traditie met de afgelopen jaren werd het 1ste wedstrijdweekend weer afgetrapt met de stekloting op woensdag. Onverwacht was het toch opeens guur weer en moesten we ons best doen om te voorkomen dat de lootjes weg zouden waaien.

Na het formele deel verspreide de koppels zich al weer snel over de plas om de stek te verkennen en de eerste karpersnoepjes te water te laten.Uiteraard was sinds enkele dagen de app groep weer actief en hadden Ricky en Sjors al een voorsprong genomen door een aantal karpers in de bewaarzakken te verstoppen ;-) Een heleboel slappe klets en de nodige afbeeldingen zorgde er als vanouds voor dat de sfeer er al goed in zat.

Voor ik verder ga wil ik eerst nog even onze sponsoren bedanken voor het mede mogelijk maken van deze wedstrijd.

Glaudemans Hengelsport           www.glaudemanshengelsport.nl
Hengelsport Vught                      www.hengelsportvught.nl

Vrijdagavond waren de verwachtingen hooggespannen. Hoe zou het weekend gaan verlopen want waar de karpers ruim een week eerder over actief waren en goed te vinden waren, was het nu al een paar dagen wat afgekoeld en hielden de vissen zich goed schuil.

Het was dan ook pas rond middernacht dat er voor het eerst actie was. Helaas voor Bertie loste de vis na enkele minuten. Gelukkig volgde er snel bericht van Daan: "Ik heb de eerste!" Leuk dat kinderlijke enthousiasme na het vangen van een slijmjurk :-)

Niet veel later was het dan echt raak en was de eer aan Jos om de eerste vis te landen, een leuke schub van 8 kg. Maar over kinderen gesproken, (of jong volwassenen voor wie zich beledigd voelt) echt leuk dat we deze ook weer mochten verwelkomen: Nick & Giovanni en Huub met zijn zoontje Jayden. Ik denk dat ik voor iedereen spreek als ik zeg dat we meer van de jonge garde aan de waterkant willen zien.

Maar dit valt in het niet bij mijn eigen kleine prinses Lise. Zij werd nl. op zaterdag 7 jaar en wilde nog geen feestje thuis, maar ze wilde graag haar verjaardag bij het vissen vieren en pas maandag op 2de Pinksterdag haar cadeautjes van vrienden en familie krijgen. Dan smelt je hart als karper vissende vader. Daarom werd ze zaterdagochtend voor dag en dauw opgehaald en wachtte er een versierde tent op haar. En wie jarig is trakteert, een rondje om de plas langs alle tentjes hoorde er daarom ook bij. Dat later mama en broertje Sem ook nog aansloten voor een nachtje en er WIFI was van het Fletcher hotel (ideaal voor haar nieuwe tablet) was de kers op de taart.

Snel over tot de orde van de dag, want terwijl Lise werd opgehaald kwamen eindelijk de karpers op gang. Met als resultaat een schub voor Ricky van 8,2 kg en een mooie spiegel van 13,2 voor Wim.

Daarna werd weer erg rustig, het was ook een beetje vreemd weer want er was nauwelijks wind. Maar de wind die er was veranderde elke 5 minuten van richting. Tja en wat doe je dan als er niks gevangen word, dan ga je lekker Bourgondisch genieten. Zoals altijd was er genoeg variatie in de menu's: BBQ's, zelf gekookte maaltijden, pizza's en ook McDonalds mocht niet ontbreken.

De avond was een stuk zachter dan de voorgaande en op wat muggen na genoten de meeste buiten de tent lekker op een stoeltje van de ondergaande zon. En ook al is het officieel niet toegestaan, er werd een klein kampvuurtje gemaakt met mijn zoontje. Vergeef het me of niet, maar dit vader-zoon momentje hoorde er even bij en we zijn toch allemaal jong geweest ;-)

Wat een stille nacht werd het helaas weer, de beetmelders zwegen in alle toonaarden tot de vroege morgen althans. Want om 7 uur konden er toch weer 2 vissen gewogen worden: Huub met een schub van 4,8 kg en Ricky met zijn 2de vis, dit keer een spiegel van 7,2 kg. De verwachtingen waren dan ook opnieuw hoog gespannen want door de toename in wind werden de omstandigheden eindelijk wat meer "karpy". Maar alle hoop ten spijt, er volgde geen run meer en het weekend werd afgesloten met 5 gevangen en 5 verspeelde karpers.

De tussenstand is als volgt:

1) Ricky en Sjors   15,4 kg
2) Marco en Wim   13,2 kg
3) Jos en Tony         8 kg
4) Huub en Jayden  4,8 kg

Al met al niet zo goed als 2 jaar geleden, maar beter dan afgelopen jaar. Leuk dat er in ieder geval 4 koppels vis hebben gevangen en dat alle kansen nog open liggen tijdens het 2de weekend later dit jaar.

Mannen bedankt voor de gezelligheid en tot snel aan de waterkant!

Datum (en tijd) Vrijdag 18-05-2018 19:00 uur t/m zondag 20-05-2018 12:00 uur
Uiterlijke inschrijfdatum Dinsdag 01-05-2018
Inschrijfgeld €60,00
Lidmaatschap vereist
Plaats Rosmalen
Rosmalense Plas
Wedstrijd Nationaal
Water Zoet
Sportvisserijtype Karpervissen

Doelgroep
Heren, dames, junioren, kinderen

Eerst opgeven, daarna betaling inschrijfgeld € 60 per koppel te voldoen bij Daan van Dijk.
Pas na betaling is men ingeschreven.
Bellen voor 1 Mei
Let op de website voor het vervoer van spullen
Aanmelden bij Daan van Dijk tel. 06-44016673.
Alleen leden Vrolijke Vissers kunnen meedoen.
Er zijn geen (voer)boten toegestaan.
De reglementen te vinden op de website worden in acht genomen.

Verdere gegevens volgen nog via onze website.

Organisator(en) HSV Vrolijke Vissers