Karperkoppelwedstrijd 2017 deel 1

Donderdag, 18 mei 2017

Karperkoppelwedstrijd 2017 deel 1

Afgelopen weekend was het dan eindelijk zo ver, na op woensdag de stekloting te hebben gehad kon eindelijk de eerste karperkoppelwedstrijd van 2017 beginnen.
Nogmaals wil ik alle deelnemers bedanken voor hun flexibele en positieve houding om samen te zoeken naar een geschikte datum voor het 2de weekend, grappig genoeg zijn we op de aanvankelijk gekozen datum uit gekomen :-)

Uiteraard willen we ook onze trouwe sponsoren bedanken om het mede mogelijk te maken dat we weer een leuke prijzenpot hebben:

Glaudemans Hengelsport
Hengelsport Vught
Shimano Benelux

Vorig jaar was de loting vooraf bij iedereen goed bevallen, daarom hebben we dat dit jaar nog maar een keer over gedaan. In de winter en voorjaarsperiode hebben we met een aantal mensen nog een paar stekken behoorlijk onder handen genomen, daar konden we nu optimaal de vruchten van plukken. Nu moet alleen het gras nog wat gaan groeien....
Enthousiast werden de stekken uitgepeild met allerhande hulpmiddelen, voertacktieken werden bepaald en op de groepsapp werd het steeds drukker.
En toen werd het vrijdagmiddag, diverse koppels waren ruim op tijd aan de waterkant en konden hun stek in richten en van het lekkere weer genieten, om 19:00 klonk het startsein op de app en ging iedereen los.

Ondanks de goede omstandigheden bleef het langer stil dan afgelopen jaar, maar het spits werd in stijl afgebeten door John en Gert Jan, beiden zitten ze met wat lichamelijke klachten oa aan hun rug. Laat ze nu net 1 van de weinige vissen op de plas met een beperking vangen, ja je raad het al 1 met een kromme rug.

Het werd verder een behoorlijke stille nacht, althans qua vangsten, want bij het Fletcher hotel was een Hazes avond georganiseerd, diverse artiesten kwamen op treden en pas rond een uur of 2 werd het rustig. Dit gaf Tom en ondergetekende wel de kans om wat te experimenteren met nachtfotografie, het "valse" licht van het hotel leverde naar ons inzien wat leuke plaatsjes op.

De activiteit op het water werd langzaam wat minder, we geven graag de schuld aan het mooie maar ook drukkende weer, de wisselvallige wind en het te heldere water ;-) Er werd wel af en toe een vis gevangen maar dit waren hoofdzakelijk de kleinere vissen van 7 a 8 kg, genoeg potentie voor de toekomst dus. Wat ga je dan doen als visser bij een gezellige wedstrijd, je drinkt op zijn tijd een biertje, gaat wat koken of bakken (of naar de Mac voor de luilakken) ook kun je creatief foto's maken met je telefoon door een verrekijker om je mede visser te bespioneren, toch Huub?

Uiteindelijk hebben we het weekend afgesloten met 7 gevangen vissen en 3 verspeelde, de tussenstand is als volgt:

1) Daan en Casper 15,1 kg 2 vissen
2) Gert Jan en John 14,2 kg 2 vissen
3) Tom en Jork 7,1 kg 1 vis
3) Huub en Jasper 7,1 kg 1 vis
4) Wimke en Patricia 6,3 kg 1 vis

Al meer dan de helft van de koppels op vis, dat is weleens slechter geweest en met deze tussenstand is werkelijk alles nog mogelijk.

Iedereen bedankt voor de gezelligheid in het weekend van 15 september "vechten" we het samen verder uit, tot dan!

Groeten Jork en Daan