Waar mag ik vissen

Viswaterlijsten
Sinds kort worden de boekjes met viswaterlijsten niet meer automatisch verstrekt. Of je hebt te kennen gegeven de papieren lijsten toch te willen blijven ontvangen.
Let wel, naast het kunnen tonen van de vispas, ben je nog steeds verplicht aan te kunnen geven dat je de plek waar je vist kunt opzoeken, zij het digitaal, of op papier.

Dus gebruik je geen smartphone aan de waterkant geef dan bij Sportvisserij Nederland aan dat je het boekje wilt blijven ontvangen!!

Dit kan volgens deze link. Vraag iemand die je helpt hiermee, wanneer je dit zelf niet kan.

Op deze pagina kun je ook een link vinden naar de visplanner op internet. Je kunt hier ook thuis gebruik van maken met je laptop of tablet. Tîp: Maak een visplanner account aan, zodat je vispasnummer bekend blijft op deze pagina! Deze is nodig voor de volledige informatie van de viswateren.

Gebruik je wel een smartphone, installeer dan de Visplanner en geef je vispasnummer in de app op om alle informatie van de viswateren in de omgeving te krijgen.

Wij krijgen vaak vragen waar er gevist mag worden. Het gebruik van de visplanner (en het boekje) is dus niet bij iedereen bekend. Hieronder is een uitleg.

De visplanner app

Zoals je ziet is de lijst met wateren geheel bijgewerkt. Dit kun je thuis via wifi laten uitvoeren. De wateren op het kaartje aan de rechterkant zijn voorzien van de juiste kleuren.

Dat werkt alleen wanneer je vispasnummer eenmalig is ingevoerd via de knop rechtsonder!

Mijn ervaring is dat je beter de knop 'Verversen' kunt gebruiken, zodat alles in de juiste kleur komt te staan.

Rood:  Water wordt beheerd door een andere visvereniging
Blauw: Water van de vereniging waar het vispasnummer
Lichtblauw: Water is niet geregistreerd in de landelijke lijsten, of als verenigingswater. Je mag hier niet vissen.