Bevers ondergraven Stenenkamerplas.

Dinsdag, 8 augustus 2023

Tijdelijke afsluiting het Zandvangpad Stenenkamerplas. Beverproblemen.

Het pad tussen de Zandvang en de Stenen Kamerplas, is op dit moment tijdelijk afgesloten. De bevers in de omgeving hebben vele gaten in en onder het pad gegraven, waardoor het niet veilig is om over het pad te fietsen of lopen. Het verkeer wordt tijdelijk omgeleid via het Mariannepad en Orionpad. Voor uw eigen veiligheid is het belangrijk dat u (en eventueel uw kinderen) het pad niet alsnog gebruiken. Het pad is niet meer stabiel, waardoor het kan verzakken of er gaten in kunnen ontstaan. Het pad is daarom afgesloten met hekken en er is een informatiebord geplaatst om gebruikers te informeren over de aanwezige beverschade. Hoe nu verder? Het dijkje is van zowel waterschap Aa en Maas als de gemeente ‘s-Hertogenbosch. Zij onderzoeken op dit moment hoe ze de situatie het beste kunnen aanpakken. Dit neemt nog enige tijd in beslag. Tot die tijd blijft het pad afgesloten.

We willen jullie dan ook verzoeken om de afsluiting te respecteren en niet te vissen langs de dijkzijde.
Zodra we meer informatie hebben zullen we dit weer delen.

Bedankt voor jullie begrip en medewerking.