Duikers

Vanuit de visvereniging hebben we voor duikers geen regels, het water mag nl door iedereen vrij gebruikt worden. Daarnaast pachten wij alleen het visrecht en zou het raar zijn wanneer wij duikers regels op mogen leggen.
Vanuit de visvereniging hebben we slechts 1 simpel verzoek:

Loop voordat je gaat duiken even het stuk oever af waar je wilt gaan duiken. Zit er een visser, vraag even waar en hoe diep hij ligt te vissen en hou daar rekening mee. Als er bv links vanaf waar je te water gaat iemand zit en rechts niet, doe dan de visser een plezier en zwem niet zijn richting op, maar ga naar rechts.

Wij gunnen iedereen zijn hobby, maar er ontstaat weleens irritatie doordat duikers niet de moeite nemen om de oever vooraf langs te lopen.
Of doordat de duiker eigenwijs is, denkt hij dat de vislijnen onder water wel te zien zijn. En dan toch vast komt te zitten. De lijn wordt dan doorgesneden met als gevolg dat er een stuk lijn, met haak en lood achterblijft op de bodem.

Vervolgens kan een vis dit alsnog oppakken, gehaakt worden, om met het boeltje rond te blijven zwemmen. Mogelijk raakt de lijn verstrengeld en sterft uiteindelijk de vis. Dit willen we uiteraard graag voorkomen.

Bedankt voor jullie begrip en medewerking, veel plezier met duiken en vissen!