Karperkoppelwedstrijd 29 April

Zondag, 7 augustus 2022

Met de tweede Karperkoppelwedstrijd in het verschiet, hier nog het verslag van de eerste, gehouden op 29 april - 1 Mei

Na 2 jaren van onzekerheden of de wedstrijden wel konden doorgaan,
kon de karpercommissie dit jaar weer zonder veel problemen datums
voor de wedstrijden bepalen.

Deze werden snel vastgezet en op 29 april was het dan zover dat de
1e koppelwedstrijd van 1 totaal 2 kon plaatsvinden.

Om 18:00 zou de loting gaan plaatsvinden op de parkeerplaats van de verdwenen steiger.
De meesten waren ruim op tijd aanwezig en terwijl de laatste kwam aankruipen,
werden de voorbereidingen getroffen voor de loting.
Dit jaar waren er weer verschillende nieuwe gezichten te bewonderen.
Het is zelfs een internationale wedstrijd geworden, getuige dat er zelfs vissers uit Polen waren.

Onder de vakkundige leiding van onze enige dame in ons midden : Kiki, werd de loting voltrokken

Na ruim een kwartier waren alle stekken bekend en vertrok iedereen naar hun plekje voor het weekend.
Sommigen gelukkiger dan anderen, maar dat hoort er nu eenmaal bij.

Iedereen was vol goede moed en al snel lagen alle hengels op scherp.
Er werd nog wat over en weer ge-appt en de eerste nacht kon beginnen.

In de volgende ochtend blijkt dat de 1e nacht geen aanbeten heeft opgeleverd.
Wel zijn er wat brasems gevangen.
Al vroeg was het druk op sommige stekken, er werd op verschillende wijze informatie ingewonnen van buitenaf.

Van het ene op het andere moment veranderd de situatie, er worden in korte tijd verschillende vissen gevangen.
Patrick gaat met een snelheid alsof hij aan de TT meedoet, alle stekken af.

Bertie was de eersteen getuige zijn gedrag moest het wel een van de betere vissen zijn.

En inderdaad, het is een mooie spiegel van 22,5 kilo
Hij is door het dolle heen en hij is het persoonlijk aan iedereen gaan vertellen,
want hij kwam zeker 6 keer voorbij gescheurd op zijn brommer.

Nog geen kwartier later is het ook op AOW stek raak, bij Joris en Gideon.
Een prachtige schub van 10 Kilo beland bij hun in het net.
Vol trots wordt ook deze vis op de foto gezet

En weer kwam daar Patrick, alias Boet van Dulmen, langs gescheurd.

Om half 12 was het prijs op de "Jos-Stek".
Bij Kelvin en Roy hadden ze ook een vis op de kant, Roy had een lange schub van 11 Kilo.
Deze werd ook op de foto gezet door Patrick.

Verder die dag was er weinig te beleven.
Wel probeerde Ricky nog zijn vismaat, die in het water stond, te overvaren met de voerboot.
Ook werd Melvind nog bestraft met een brasem.

Op de Mac stek was inmiddels de rust wedergekeerd en werden de ingewonnen adviezen uitgeprobeerd.
Aan de andere kant van het water bleef het ook maar stil, Kiki en Jari kregen de vissen ook niet aan de gang.
Bij onze poolse vrienden was het alinea beter.

Langzaam begon de avond te vallen , op veel plaatsen wordt de BBQ aangestoken.

Rond de klok van 22:00 was er rumoer op de hotelstek, Melvin had een vis gehaakt.
En voor het eerst dit weekend was zijn vismaat ook serieus.
De vis was niet groot maar zeker welkom, een spiegel van 6.5 kilo werd trots gepresenteerd aan onze "Boet"

Dit gaf iedereen moed om de tweede nacht in te gaan, zou het dan toch...?
Helaas kwam er buiten wat brasems niets meer uit, wat resulteerde in een heerlijk nachtje slapen.

Het werd tijd om langzaam in te gaan pakkenen terwijl de hengels binnengedraaid werden werd er nog wat nagepraat.
Het was tijd om naar huis te gaan en te bedenken wat de volgende keer weer de juiste strategie zou gaan zijn.

De volgende wedstrijd staat gepland in het weekend van 28 oktober

Tot dan !